It will be a journey - Reisverslag uit Busselton, Australië van Malou Kouwenhove - WaarBenJij.nu It will be a journey - Reisverslag uit Busselton, Australië van Malou Kouwenhove - WaarBenJij.nu

It will be a journey

Blijf op de hoogte en volg Malou

02 Augustus 2015 | Australië, Busselton

28-07-2015
We zijn geland in Sydney en zijn doodop. Het is zo'n 6 à 7 uur 's ochtends. We worden door Lana opgehaald en droppen onze koffers in het hotel. Direct daarna gaan we een beetje door de stad lopen en krijgen we wat vrije tijd om rond te kijken en eventueel dingen te kopen. We gaan ook nog in een ronddraaiding waardoor we over heel Sydney konden uitkijken. We hebben ook nog de harbour bridge en het operah house gezien.
Oh ja, we zijn ook nog naar Sea Life geweest wat ook erg leuk was.

29-07-2015
De volgende dag mochten we (voor mij doen) er weer vroeg uit. We gingen naar de blue mountains en hadden echt een hele leuke gids. We zijn op een plek gekomen waardoor we heel mooi konden uitkijken over de blue mountains en waar werkelijk geen enkele andere ourist was. Daarna zijn we naar flat rock geweest en hebben we nog de three sisters gezien. We hebben ook het verhala van de three sisters geleerd en hoe kangaroo kangaroo is geworden.
Oh ja daarvoor waren we nog naar een soort dierentuin geweest en zijn we op de foto gegaan met een koala en hebben we kangaroos geaaid.
Na dit alles hebben we nog heel veel trappen gelopen in een soort regenwoud. Het was heel mooi, maar ook heel vermoeiend.

30-07-2015
Het was een erg mooie dag dus zijn we op de boot naar Manly gegaan. Daar hebben we op het strand gezeten en wat langs alle winkels gelopen. Om 12 uur waren we terug in het hotel en werden we overgedragen aan SEANZ.
Met SEANZ hebben we die dag vrij weinig gedaan we hebben in een park gezeten en hebben wat gepraat met de andere mensen met allemaal andere nationaliteiten. Daarna zijn we naar het hotel terug gegaan en kregen we vrije tijd en hebben we avond gegeten.

31-07-2015
De laatste dag voordat we naar Perth zouden vertrekken. We hebben op een cruise dinner gehad en zijn naar Wild Life geweest, wat letterlijk naast Sea Life is. Daar hebben we ook veel dieren gezien, maar persoonlijk vond ik dat van de tweede dag leuker.
Daarnaast hebben we erg veel rondgelopen en veel vrije tijd gehad. Oh ja, we zijn ook nog op een soort marktje geweest wat erg leuk was met onze 'Dutchies Group' of de travelactives zoals de vrouw van SEANZ ons noemde.
Ook hebben we erg lange presentatie gehad over alle dingen die we al wel 10000 keer hadden gehoord.

01-08-2015
We moesten er vroeg uit omdat er veel mensen vroeg moesten vliegen. Het was nogal een gestres aangezien de buss veel te laat kwam. Gelukkig hebben hun allemaal hun vlucht gehaald en zijn nu fijn bij hun gastgezin(net als ik).
Maar goed ik at bij de laatste vlucht samen met 5 anderen, dus we moesten erg lang wachten op onze vlucht.
In het vliegtuig heb ik me vooral met series vermaakt.
Toen op het viegveld snel koffers opgehaald en naar mijn nieuwe huis gegaan. Daarna snel naar bed want ik was echt doodop.

02-08-2015
Ookal is de dag nog niet helemaal voorbij ik zal deze er toch bij zetten.
Mijn gastgezin is echt superaardig en ik heb zojuist mijn eerste was hier gedraaid. Mijn eerste was in mijn leven eigenlijk, maar dat is slechts bijzaak.
We zijn 2x naar de supermarkt geweest en hebben lunch gehad met twee andere mensen die binnenkort naar Amerika gaan. Morgen zal ik naar school gaan om alle dingen te regelen.
Ik heb ook een nieuwe simkaart gekocht en zometeen gaan we dinner hebben.

Het is best raar om de hele tijd engels te moeten praten, maar tot nu toe gaat het me wel oke af. De kinderen zijn erg aardig, en zijn voor hun leeftijd best wel rustig.

I guess that's it for today

I talk to y'all soon

xxx

  • 03 Augustus 2015 - 09:34

    Magda:

    Hallo Malou,

    Heel veel gedaan in korte tijd en veel gezien. Het verhaal over de kangaroo hoor ik nog graag een keer.
    Een leuk dagboek!
    Groeten,
    Magda

  • 03 Augustus 2015 - 12:05

    Frits:

    Dag Malou,

    Je hebt in een paar dagen al heel wat gedaan en veel indrukken opgedaan. Het is fijn te lezen dat het goed met je gaat en je er zin in hebt.

    Je gastgezin is zo te lezen heel plezierig. Ik ben benieuwd hoe het op je school gaat en hoe ze tegen een Nederlandse aankijken.

    Is het eten zoals bij ons of is er iets echt 'Australisch' aan?

    Succes met je Engels.

    Hartelijke groeten,

    Frits

  • 06 Augustus 2015 - 17:10

    Marieke:

    Hi Malou,
    Hartstikke leuk om over al je belevenissen van je eerste dagen down under te kunnen lezen! De verhalen over mountains, rocks, regenwoud en inheemse diersoorten klinken erg goed, lijkt me heerlijk om ook snel weer zulke wilde natuur om me heen te hebben - ik ga maar weer eens op zoek naar een vliegticket.

    Jij hebt vast geen moeite met Engels spreken, maar om het te verstaan.... dat accent, it's not a piece of piss, reckon! Geniet er van. Groetjes uit Amsterdam,
    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Busselton

Malou

Hey, ik ben Malou, 17 jaar en ik woon in Enschede. Een paar dagen geleden ben ik geslaagd voor mijn HAVO-diploma, wat dus betekent dat ik dit jaar zal vertrekken voor een jaar high school in Australië. Ik wil jullie graag laten weten hoe ik het daar zal beleven en alle spanningen die er nog aan vooraf gaan. Groetjes, Malou

Actief sinds 14 Juni 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 5031

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 01 Juni 2016

Australië

Landen bezocht: